A két magyar nem csak játszotta a zenét, ők maguk voltak a zene – minden idegszálukban – egészen az ujjuk hegyéig.

Adelheid von Schorn Reményiről és Lisztről

Kruppa Bálint

HEGEDŰ

 
 

Kruppa Bálint hatévesen kezdett hegedülni, és ezzel egy időben csatlakozott a Dobszay László vezette Schola Hungarica gregorián gyerekkórusához. Tizenegy éves korától a Zeneakadémia Különleges Tehetségek Osztályában tanult Perényi Eszter növendékeként, aki zeneakadémiai évei alatt végig a legfontosabb mentora maradt. A hegedű mellett zeneszerzést is hallgatott. A tudományos szemlélet meghatározó szerepet tölt be a hegedűművész életében, így 2016-tól a Zeneakadémia Doktori Iskolájában folytat tanulmányokat. Doktori témájául Stravinsky hegedűműveit választotta – Stravinsky gyakorlatias, mindig a realitásból és a jelenből kiinduló művészetszemlélete rendkívül közel áll hozzá. A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának koncertmestereként – többek között Kocsis Zoltán irányításával – szerzett értékes zenekari tapasztalatokat. Jelenleg elsősorban a kamarazenére koncentrál, saját kvartettjével, a Kruppa Vonósnégyessel rendszeresen mutatnak be új műveket. 2013-ban részt vett a Lockenhaus Kammerfesten, és olyan kortárszenére koncentráló fesztiválok állandó közreműködője, mint a Concerto Budapest által megrendezett Hallgatás Napja vagy a pannonhalmi Arcus Temporum Fesztivál. 2015-ben elnyerte a Fischer Annie Ösztöndíjat, a Gundel Művészeti Díjat, valamint a Junior Prima díjat is. Mérföldkövet jelentett számára Bartók Hegedűversenyének előadása, és legfontosabb tervei közt szerepel Stravinsky Hegedűversenyének megszólaltatása, amelyet Bartóké mellett a műfaj 20. századi története legjelentősebb alkotásának tart.

 

> ÉLETRAJZ

> REPERTOÁR

> FOTÓK

> HANG